Individuellt val

Är du intresserad av fotografi, spanska eller psykologi? Eller vill du hellre lära dig mer om mental träning? På Slottegymnasiet finns det möjlighet att skräddarsy din utbildning, bland annat genom individuellt val.

Du som elev ska logga in i IST med hjälp av ditt mobila bankID och göra dina val inför nästa års Individuella val. Detta måste man göra senast på mentorslektionen den 15/3. Efter den 15:e stänger valet och du kan inte längre ändra eller lägga till något.

Om du stöter på problem när du ska logga in eller välja ska du i första hand ta hjälp av din mentor eller kontakta planeraren anna.eriksson@ljusdal.se.

Har du frågor om just dina val, kontaktar du SYV, Benny Berglund.

Gör så här:

1. Surfa in på https://ljusdal.se.ist.com/student/
  2. Logga in i IST med ditt bankID.
  3. Gå in på Val och välj ut de 300 poäng som du helst vill läsa.
  4. I nästa steg rangordnar du dina val med hjälp av pilarna. Det du helst vill läsa ska du lägga som nummer ett osv.
  5. I sista steget kollar du igenom dina val och trycker på Spara.

Du kan logga in och ändra dina val ända fram tills den 15/3 då valet stängs.