Skola och studier

Skolgård

Vid sidan om fotbollen går eleverna vid fotbollsgymnasiet i en vanlig klass. Fotbollsgymnasiet är för de elever som vill kombinera sina gymnasiestudier med fotboll på hög nivå utan att försaka något utav dem.

Slottegymnasiet är en liten gymnasieskola med stora möjligheter. Hos oss finns åtta program att välja bland varav Naturvetenskap, Samhällsvetenskap, Barn och Fritid, Ekonomi, Teknik, Industritekniska samt vård- och omsorgsprogrammet kan kombineras med NIU Fotboll.

Vi har den lilla skolans stora fördelar och skolan jobbar för att alla elever ska bli sedda.

Vårt mål är att både elever och föräldrar ska känna sig trygga med skolan.
Slottegymnasiet har fräscha moderna lokaler samt aktuell teknik. Utbildningen håller hög kvalitet och stämningen och atmosfären är mycket god.

På skolområdet hittar man också skolrestaurangen där eleverna äter sin skollunch. All mat lagas på skolan och att maten är bra vet vi genom allt beröm vi får. Varje dag finns dessutom ett vegetariskt alternativ.

Studie- och yrkesvägledare

Benny Berglund