Ny rektor och biträdande rektor på Slottegymnasiet från 1 juli

Arbetsgivaren och facken var helt samstämmiga, Slottegymnasiets nye rektor är Martin Olsson och nya biträdande rektorn är Susanna Walter Westberg, båda tillträder torsdag 1 juli. Vi hälsar Martin och Susanna välkomna!

Susanna är hemflyttad rektor, i botten är idrotts- och engelskalärare för gymnasiet, som tidigare haft rektorsuppdrag i Falun och Täby. Martin Olsson är utbildad gymnasielärare med bred erfarenhet från gymnasieskola, som i likhet med Susanna gått rektorsutbildning.

Martin Olsson har sedan mars i år haft uppdraget som skolans tillförordnade rektor och Susanna Walter Westberg har sedan april arbetat som utvecklingsledare på Slottegymnasiet.

- Jag är väldigt glad för den här rekryteringsprocessen som har varit så smidig. Martin och Susanna har under våren trivts och utfört ett väldigt bra arbete på Slottegymnasiet, säger Carina Bryngelsson, skolchef.