UPPDATERAD: Mat till elever under distansutbildning - ny utlämningsplats

Elever som studerar på distans erbjuds från och med 13 januari att hämta matlådor på östra entrén vid IP.

Matlådorna beställs via SchoolSoft och hämtas måndagar och onsdagar.

Beställningen görs av elev för hela periodens matlådor och eleven kryssar i vilka dagar de önskar att hämta matlåda. Beställning måste vara kostenheten tillhanda senast måndag 11 januari klockan 12:00.

(Varje anmälan är bindande. Det är eleven själv som måste logga in på SchoolSoft och göra sin beställning. Vårdnadshavare kan inte göra detta.)

Så hittar du formuläret i Schoolsoft:

Beställningsformuläret i SchoolSoft kan vara enklare att hitta om man loggar in via dator istället för via mobiltelefon. Det finns långt ner till höger på startsidan. Överst till höger finns Meddelanden och Nyheter och under dessa finns Enkäter och det är där själva beställningen görs.

Matlådorna avhämtas utomhus på utsedda platser och klockslag:

Järvsö: Utanför entrén till Järvsös skolrestaurang, klockan 11-12 måndagar och onsdagar.

Färila: Vid simhallsparkeringen, klockan 11-12 måndagar och onsdagar.

Los: Vid skolrestaurangen klockan 12-13 måndagar och onsdagar.

Ljusdal: Vid östra entrén på IP. Det är entrén som ligger på Bergsgatan, nedanför Gärdeåsskolan. Måndagar och onsdagar mellan klockan 11.00 - 12. 00. Gäller för Stenhamre- och Slottegymnasiets elever.

Kontaktperson vid frågor: Mona Hedkvist på telefon 0651-184 34 (finns på plats från och med måndag). Om frågor finns innan dess kontaktas Linda Hörnell på telefon 0651-186 85.